Haal het maximale uit jouw e-mailmarketing via personalisatie
E-mailmarketing kan voor verschillende doeleinden worden ingezet: het converteren van potentiële klanten, bestaande klanten informeren over nieuwe producten, enz. Maar in essentie komen al deze vormen van e-mailmarketing terug op één doel: een relatie opbouwen met de klant.
De sleutel tot het opbouwen van een goede relatie, is het gericht aanspreken van jouw doelgroep met een aangepaste en waardevolle boodschap. In e-mail marketing kan je dit via personalisatie.
Omdat personalisatie in e-mail veel meer inhoudt dan “Beste [Voornaam] [Naam]”, onderzochten wij voor jou hoe je personalisatie kan inzetten om het maximale uit jouw e-mailmarketing te halen.
Voor je begint, wie zit er in jouw database?
Om gericht te kunnen communiceren naar jouw klanten, moet je eerst weten wie ze zijn en wat ze willen.
Stel de juiste vragen
Ga voor je e-mails uitstuurt al in gesprek met je klanten en probeer te achterhalen wat hun interesses of motivaties precies zijn. Deze website, voor de organisatie van bruiloften, doet dit op een simpele maar slimme manier.
Zij vragen de klant gewoon “Wat bent u precies van plan?” en voorzien twee mogelijke antwoorden: ik plan mijn eigen bruiloft of ik plan de bruiloft voor iemand anders. Een ideale strategie die hen helpt bij het personaliseren van hun e-mail content.

Segmenteer !
Eens je weet wie je klanten zijn en waar hun interesses naar uit gaan, kan je je database gaan segmenteren. Klanten geven hun informatie niet voor niets, gebruik deze informatie dan ook. Segmenteer je lijst in verschillende aparte lijsten op basis van specifieke criteria als leeftijd, geografie, geslacht, job functie, laatste aankoop, etc. Je zal de verschillende doelgroepen beter bereiken, maar ook beter kunnen overtuigen met een op maat gemaakte boodschap.
Personalisatie in de e-mail
Maak gebruik van een echt adres
Gebruik niet enkel persoonlijke informatie in de e-mail zelf, maar laat klanten weten wie stuurt. Maak daarom komaf met adressen als noreply@bedrijf.be. Spreek klanten persoonlijk aan. Met een echt adres als johndoe@bedrijf.be worden je e-mails niet alleen herkenbaar en geloofwaardig, maar deze persoonlijkere e-mails gaan ook gepaard met een hoger openingspercentage.
Laat klanten hun profiel verder aanpassen
Laat mensen niet onmiddellijk afhaken door ze een ellenlang formulier te laten invullen op jouw website om enkel en alleen jouw nieuwsbrief te ontvangen. Vraag enkel de voornaamste informatie, en geef hen daarna de mogelijkheid hun profiel verder aan te passen via de e-mails die ze toegestuurd krijgen.
Na het versturen
Gebruik de statistieken
Het bijhouden van openingspercentages en kliks is niet enkel een manier om de prestatie van je campagne te meten, maar ook een manier om de inhoud naar jouw klanten verder te personaliseren. Hou bij wie op bepaalde content klikt en specifieer zo toekomstige e-mails nog beter naar die bepaalde klanten.
Vraag uw demo account aan
U kan er een maand mee aan de slag en beslist achteraf zelf of u ermee wil doorgaan. Bovendien geven we elke demo-account 100 gratis credits bij de eerste bestelling. Zomaar!
Adresgegevens
myMailMarket
Raas van Gaverestraat 83
9000 Gent
Belgium
+32 494 21 74 53
info@mymailmarket.be